07 Μάι Huffington Post: Το κομμωτήριο δεν θα είναι ποτέ πια το ίδιο στη μετά Covid-19 εποχή
Εκπρόσωπος της αλυσίδας Gino και η hair expert των διασημοτήτων, Δήμητρα Δανίκα, αναλύουν λεπτομερώς όλα τα νέα δεδομένα
Με 90% των ραντεβού καλυμμένων για τις πρώτες 2 εβδομάδες μετά το άνοιγμα των κομμωτηρίων (Dimitra Danika, Κολωνάκι) και 530 ραντεβού κλεισμένα την πρώτη εβδομάδα επαναλειτουργίας τους (στα οκτώ καταστήματα της αλυσίδας κομμωτηρίων Gino), θα έλεγε κανείς πως η επανεκκίνηση των κομμωτηρίων μετά από το διάστημα εγκλεισμού γίνεται με πολύ καλές προδιαγραφές.
Κι όμως, ο μέσος τζίρος λειτουργίας των Gino προδιαγράφεται χαμηλότερος κατά 30% το πρώτο διάστημα λειτουργίας τους, όπως αναφέρει στη HuffPost o υπεύθυνος επικοινωνίας τους και κομμωτής, Πάνος Κατσαρός. «Εξυπηρετούμε πλέον με το 40% των θέσεων που μπορούμε να έχουμε. Αν δεν αλλάξει η μορφή των μέτρων, θα δουλεύουμε πολλοί με μικρότερους τζίρους», εξηγεί. Αυτό συμβαίνει μεταξύ άλλων και γιατί οι αυστηρές προδιαγραφές λειτουργίας των χώρων μετά την εμφάνιση του κορονοϊού στη ζωή μας μειώνουν την παρουσία πελατών στο κατάστημα.
Το ηλικιακό προφίλ των όσων σπεύδουν πρώτοι
Ποιο είναι άραγε, το προφίλ των των πελατών που έσπευσαν να κλείσουν ραντεβού με το που ανακοινώθηκε η πρώτη άρση των μέτρων κατά του κορονοϊού; «Ραντεβού σε εμάς έχουν κλείσει άνθρωποι όλων των ηλικιών που μετά από αυτή την περίοδο εγκλεισμού νιώθουν την ανάγκη να λάβουν την φροντίδα που τους έλειψε, διάσημοι και μη», μας λέει η Δήμητρα Δανίκα – στο πελατολόγιο της οποίας συγκαταλέγονται ηθοποιοί, όπως η Δήμητρα Παπαδοπούλου κ.α. ενώ ο Πάνος Κατσαρός συμπληρώνει: «Το 95% των όσων έχουν κλείσει ραντεβού είναι πελάτες μας που ηλικιακά κυμαίνονται μεταξύ 35 – 55 ετών». Τι συμβαίνει αλήθεια με τις μεγαλύτερες ηλικίες; «Οι πελάτισσες μεγαλύτερων ηλικιώνδεν έχουν επιλέξει να κλείσουν ραντεβού. Θα πρέπει να περάσουν οι πρώτες δυο εβδομάδες λειτουργίας κι αναλόγως με την πορεία των κρουσμάτων και τις ανακοινώσεις που θα γίνουν θα αποφασίσουν», λέει ο Πάνος Κατσαρός. «Από γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας μας έχει ζητηθεί να εξυπηρετηθούν στον χώρο τους. Λόγω όγκου δουλειάς, ωστόσο, είναι αδύνατον να μπορέσουμε – τουλάχιστον για το επόμενο διάστημα – να παρέχουμε εκτός καταστήματος υπηρεσίες», λέει με τη σειρά της η Δ. Δανίκα.
Το κομμωτήριο δεν θα είναι πια ποτέ όπως το ξέραμε
«Ναι, θα είναι πιο “παγωμένο” το κλίμα», μας λέει ο Πάνος Κατσαρός απαριθμώντας τις αλλαγές που θα κάνουν, ωστόσο, το χώρο ασφαλή για προσωπικό και πελάτες: Πιστοποιημένα συνεργεία θα απολυμαίνουν όλους τους χώρους, ενώ αντισηπτικά θα υπάρχουν σχεδόν παντού. Δεν θα υπάρχουν χώροι αναμονής, θα χρησιμοποιούνται πετσέτες, ρόμπες και μπέρτες μιας χρήσης, οι πλενόμενες μάσκες είναι υποχρεωτικές για το προσωπικό στο οποίο έχει υπάρξει εκπαίδευση για τη σωστή χρήση τους αλλά και για τη σωστή υγιεινή των χεριών, ενώ πιστοποιημένες μάσκες θα προσφέρονται και στους πελάτες – χωρίς να είναι υποχρεωτικές, ωστόσο. Θα υπάρχουν τρία στάδια απολύμανσης των εργαλείων κομμωτικής, ενώ οι επαφές των πελατών με το προσωπικό θα μειωθούν στο ελάχιστο.Επίσης αντί για καφές θα προσφέρονται πλαστικά ποτήρια μιας χρήσης μόνο για νερό. «Τέλος, τολμήσαμε να εισάγουμε τη θερμομέτρηση ως υποχρεωτικό μέτρο για το προσωπικό και προαιρετικό για τους πελάτες. Και διευρύναμε το ωράριο για να εξυπηρετηθεί όσο το δυνατόν περισσότερος κόσμος», καταλήγει.
«Έχουμε τοποθετήσει plexiglas στις υπηρεσίες που οι συνεργάτες μας βρίσκονται απέναντί από τους πελάτες μας , αυτό συμβαίνει στο μανικιούρ και στην ρεσεψιόν. Θα παρέχουμε πετσέτες και μπέρτες μόνο μιας χρήσης. Οι πελάτες μας θα περνάνε απευθείας στην θέση εργασίας και δεν θα παραμένουν στο σαλόνι αναμονής η οποία θα απολυμαίνεται καθώς και όλα τα εργαλεία πριν και μετά από κάθε χρήση. Θα υποδεχόμαστε τον κόσμο με μάσκες το ίδιο προτείνουμε και στους ίδιους. Καθώς επίσης να μας επισκέπτονται με τον αγαπημένο τους βιβλίο διότι δεν θα υπάρχουν περιοδικά και βιβλία στον χώρο», λέει με τη σειρά της η Δ. Δανίκα.
Σε τι θα αλλάξει, άραγε, γενικά ο τρόπος λειτουργίας των κομμωτηρίων στη μετά COVID – 19 εποχή;
«Πιστεύω ότι αυτό που θα αλλάξει είναι ότι θα γίνονται προκρατήσεις πολύ νωρίτερα από ότι συνήθως. Οι περιορισμοί μας οδηγούν στο να μπορούμε να καλύψουμε λιγότερες ανάγκες από ότι συνήθως, επομένως η οργάνωση των ραντεβού θα κρίνεται απαραίτητη ειδικά για τους κομμωτές που επιθυμούν να διατηρήσουν ή ακόμα – και να αυξήσουν – το επίπεδο των υπηρεσιών τους μιας και είναι μια περίοδος που θεωρώ ότι κάτι τέτοιο θα είναι απαραίτητο από τους πελάτες.
Θεωρώ ότι τώρα είναι μια στιγμή που κάνεις πρέπει να επικεντρώνεται στο σήμερα, στην άνθρωποκεντρική θα έλεγα, παροχή υπηρεσιών και στην καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση και λειτουργία του καταστήματος του», λέει η Δ. Δανίκα.
Θα είναι το προσωπικό ο αδύναμος κρίκος;
Τι μπορεί να σημαίνουν, άραγε, αλλαγές λειτουργίας του κομμωτηρίου στη νέα μετά –COVID 19 εποχή για τα 182 άτομα που απασχολεί η αλυσίδα Gino στα οκτώ καταστήματά της; «Καταρχάς να σημειώσω πως μπορεί οι υπάλληλοί μας να βρέθηκαν σε αναστολή με το που ξέσπασε η πανδημία, καταβάλλαμε, όμως, το δώρο Πάσχα. Και κάναμε ανακοίνωση, τόσο στους προμηθευτές όσο και στο προσωπικό μας πως παρ’ όλες τις αλλαγές και τις δυσχέρειες δεν θα κάνουμε καμία μείωση μισθού ή απόλυση ακόμα και σ’ αυτούς που δε προβλέπονται να δουλέψουν», λέει ο Πάνος Κατσαρός.
Κι η Δήμητρα Δανίκα συμπληρώνει σε προσωπικό επίπεδο: «Αυτό που εμένα πάντα με ξεκλειδώνει και με πάει παραπέρα είναι η σχεδόν ζωτικής σημασίας ανάγκη μου για δημιουργία. Συμπεριλαμβάνοντας λοιπόν την γνώση και την εμπειρία μου μετά από σχεδόν 20 έτη δικής μου επιχείρησης, θεωρώ ότι το να συνεχίσω να απολαμβάνω και να δημιουργώ είναι αυτό που θα καλύψει τα κενά τα οποία δημιουργήθηκαν».
Πηγή: Huffington Post